Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Одеський апеляційний адміністративний суд скасував рішення першої інстанції та зобов`язав Головне управління Держгеокадастру в Одеській області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 07 жовтня 2016 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га., за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Визирської сільської ради, Лиманського району, Одеської області (за межами населених пунктів).
Позивач (учасник АТО) звернувся до суду першої інстанції з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру в області, в якому, зокрема, просив визнанати протиправними дії щодо відмови у задоволенні заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою на відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га; зобов'язати надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства на території сільської ради (за межами населених пунктів).
Постановою окружного адміністративного суду у задоволенні позовних вимог відмовлено, але це рішення судом апеляційної інстанції скасоване, ухвалено нову постанову, якою адміністративний позов частково задоволено.
Приймаючи це рішення, колегія суддів зазначила, що позивач звернувся з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність, як учаснику АТО, відповідно до ст. 118 Земельного кодексу України.
Листом же цього управління позивачу відмовлено у наданні відповідного дозволу на підставі заперечень сільської ради, оскільки земельна ділянка, що вказана на графічних матеріалах доданих до клопотання, входить в земельний масив, який використовується мешканцями села, як громадські пасовища та на теперішній час сільською радою вживаються заходи для оформлення за громадою права постійного користування.
Суд не взяв до уваги ці аргументи відповідача і дійшов висновку, що факт існування рішення сільської ради про відмову у погодженні питання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, не можуть бути підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою, без зазначення підстав, що передбачені ст. 118 ЗК України.
Суд вказав, що саме до повноважень Головного управління Держгеокадастру в області відноситься вирішення питання щодо передачі зацікавленим особам земельних ділянок за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності.
За висновком суду, згідно з п. 2 Розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року № 898-р «Про питання забезпечення учасників антитерористичної операції та сімей загиблих учасників антитерористичної операції земельними ділянками» учасник АТО має пріоритет у розгляді поданого ним клопотання, оскільки цим рішенням Уряду зобов'язано Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру, обласні та Київську міську державну адміністрацію забезпечити розгляд у першочерговому порядку звернень учасників антитерористичної операції та сімей загиблих учасників антитерористичної операції щодо відведення їм земельних ділянок.
Соціальна ініціатива щодо виділення земельних ділянок учасникам антитерористичної операції у складний для країни час вважається одним із видів державної підтримки. На час процес передачі земельних ділянок цій категорії громадян триває. Втім, далеко не всім вдається отримати у власність землі вчасно та без перешкод.
Одеський апеляційний адміністративний суд поставив точку у вирішенні такої категорії правових спорів.
Судове рішення суду апеляційної інстанції можно переглянути за наступним посиланням: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/67307134
Відомостей про оскарження цього рішення до ВАСУ в Єдиному державному реєстрі судових рішень не міститься.