Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Упродовж 2016 року в Одеському апеляційному адміністративному суді триває проект "Змінюючи себе, ми змінюємо світ навколо", в рамках якого проводяться навчальні семінари з працівниками суду на теми взаємодії людини та колективу, принципів побудови професійної комунікації в суді та формування ефективної команди, розглядаються питання лідерства в контексті служіння людині і спільноті тощо.
13 травня 2016 року з працівниками структурних підрозділів суду було проведено черговий пізнавальний тренінг на тему комунікативної компетентності працівника суду, в ході якого спеціалісти з канцелярії, відділів кадрів, звернень громадян, діловодства та статистики тестували та оцінювали свої комунікативні вміння, освоювали методи установлення контакту під час спілкування та подолання бар`єрів, напрацьовували навички активного слухання, зрозумілого пояснення та аргументації, конструктивного згортання розмови тощо. Особлива увага зверталась на питання профілактики конфлікту у спілкуванні з громадянами та додержання етичних принципів комунікації і взаємодії як в колективі, так і з відвідувачами суду. Зазначалось, що будь-яка організація - це люди, які в ній працюють. І саме вони є носіями етики та культури спілкування. Остання ж - підступна річ, присутність якої непомітна, а відсутність бачиться одразу. Саме тому, дедалі виразнішою є тенденція, відповідно до якої органи судової влади, інші прогресивні установи приділяють багато уваги формуванню внутрішньої культури організації, певним нормам, цінностям і керівним принципам - у комунікаціях у тому числі .
Але є одна риса особистості, без котрої розвинути вищезазначені навички комунікації в організації, дуже важко. Мова йде про проактивність - здатність людини, працівника брати на себе відповідальність за своє проявлення в житті, на роботі тощо. Проактивність - це ініціативність і відповідальність. Бути проактивним - значить діяти, а не бути об`єктом впливу. Поведінка відповідальної людини - це її власний вибір, в основі якого її уявлення про цінності.
Тому найважливішим посилом в ході занять був заклик до співробітників суду до виховання в собі проактивності: " Скильки часу витрачається на скарги, критику та пусті розмови? На пояснення самому собі та всім іншим того, що змінити ситуацію, систему неможливо? Неможливо для реактивних людей, особливо коли їх навколо багато. Однак одна проактивна людина своїм підходом до життя надихає та пробуджує інших, розширюючи коло свого впливу й змінюючи врешті-решт систему якщо не в усій Україні, то принаймні у своєму суді. Будьте проактивними - говоріть, мисліть та дійте, як проактивна людина, - й позитивні зміни ввійдуть до вашого життя. А ще, обов`язково посміхайтесь та проявляйте щирий інтерес до людей! Доречна усмішка збагачує тих, хто її отримує, й зовсім не збіднює тих, хто її віддає. Вона триває лишень мить, а в пам`яті інколи залишається назавжди. Кожна людина - це маленький усесвіт, абсолютно не повторний за своєю життєвою історією, долею, зовнішністю. Навіть за короткий час спілкування з громадянином ми можемо замислитися про те, що ця людина, доля якої на певний час перетнулася з вашою, можливо заслуговує на особливу увагу та розуміння. Поцікавтеся її життєвим світом. За той час, що ви спілкуватиметеся, допоможіть їй щиро та з прагненням бути корисним".
Для проведення семінару використано посібники для працівників апарату суду "Управління в судах", видані в рамках Проекту ЕС "Прозорість та ефективність судової системи України: компонент державної служби". Автори: О.Величко,Т.Янковська.