Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Загальну організацію роботи зі зверненнями громадян в Одеському апеляційному адміністративному суді (далі - Суд) покладено на відділ по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб (далі - Відділ).
Основним завданням Відділу на протязі року є забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об'єктивного та своєчасного розгляду звернень з метою оперативного вирішення порушених у них питань, захисту законних прав та інтересів громадян, недопущення посягання на них. Організація ведення діловодства за зверненнями громадян і юридичних осіб та їх облік в Суді здійснюється за допомогою реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду відповідно до Закону України "Про звернення громадян", Закону України "Про інформацію", Закону України "Про доступ до публічної інформації", Указу Президента України «Про заходи щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Класифікатора звернень громадян затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №585, Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, Положення про автоматизовану систему документообігу суду, Положення про забезпечення доступу до публічної інформації в Суді, Положення про розгляд звернень громадян, запитів та звернень народних депутатів України, листів фізичних і юридичних осіб та особистий прийом керівництвом суду в Суді.
Одночасно, в Суді здійснюється особистий прийом керівництвом суду. Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години, відповідно до графіку особистого прийому громадян та юридичних осіб керівництвом Суду.
Так, за 2015 рік загальна кількість звернень громадян, юридичних осіб та організацій, що надійшли до Суду становить 1184 звернення. З них надійшло 260 звернень від громадян та 924 від юридичних осіб та організацій.
Не розглянутих звернень немає.
Залишено без розгляду та повернуто - 244 звернень.
Відкликане - 1 звернення.
Всі звернення громадян, які надійшли до Суду за 2015 рік, розглянуті та вирішені без порушення термінів, встановлених Законом України «Про звернення громадян», Законом України «Про інформацію», Законом України «Про доступ до публічної інформації» тощо.
Звернення громадян, юридичних осіб та організацій, які надійшли до Суду на протязі року в основному стосувались інформацією про надходження апеляційних скарг, рух справи, результат розгляду справи, видачу копії судового рішення, видачу виконавчого листа, ознайомлення з матеріалами справи, повернення адміністративних справ до суду першої інстанції, тощо.
Також, постійно ведеться листування з судами загальної юрисдикції щодо руху справ та витребування справ в порядку ст. 214 КАС України.
Відповідно до графіку особистого прийому громадян та представників юридичних осіб головою, заступником голови, керівником апарату, заступниками керівника апарату суду, протягом року на особистому прийомі керівництвом суду прийнято 19 громадян, яким надані обґрунтовані та вичерпні відповіді з посиланням на норми діючого законодавства.
Одночасно, протягом року до Суду надійшло 68 запитів на отримання публічної інформації.
Запити на інформацію надійшли від 26 фізичних осіб та 42 юридичних осіб.
Запити складені:
- із використанням типової форми запиту, розміщеної на веб-сайті Суду;
- у довільній письмовій формі.
Запити стосувалися, зокрема, щодо надання:
- копій судових рішень Суду;
- інформації про рух адміністративної справи;
- інформації про надходження та реєстрації адміністративної справи до Суду;
- інформації про ПІБ та дати призначення голови та суддів Суду;
- копії декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру суддів Суду;
- кількість співробітників суду станом на дату розгляду запиту;
- інформації щодо наявних вакантних робочих місць в Суді для молодих спеціалістів з неповною та повною вищою юридичною освітою;
- копії відомостей з декларації про майно доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2014 рік суддів Суду.
Розглянуто та надано інформацію на 68 запитів, із них:
- на 41 запитів надано публічну інформацію;
- на 20 запитів, що подані з посиланням на Закон України «Про доступ до публічної інформації», проте не належали до сфери правовідносин, що регулюються зазначеним Законом, надано відповідні роз’яснення з урахуванням норм законодавства України;
- 7 відмовлено в задоволені.
За результатами розгляду запитів відповіді надані у письмовій формі, із них 56 надіслано електронною поштою та 12 - поштою.
За підсумками роботи відділу по роботі зі зверненнями громадян за 2015 рік вбачається, що інтенсивність надходжень таких звернень зменшилася, а саме: за 2014 рік до Суду надійшло 3682 звернення (від громадян - 357, юридичних осіб та організацій -3325), за 2015 рік - 1184 звернень (від громадян - 260, юридичних осіб та організацій -924).
Значне зменшення кількості звернень в 2015 році пов'язано з закінченням інвентаризації судових справ з питань пенсійного забезпечення у Пенсійному фонді України.
Слід відмітити, що до Суду також надходять звернення - подяки, в яких висловлюється вдячність за високий професіоналізм, неупередженість, винесення суддями справедливих, відповідно до чинного законодавства рішень, швидке реагування та надання своєчасних та обґрунтованих відповідей на звернення працівниками Відділу.
Для покращення роботи Суду, зокрема, в напрямі роботи зі зверненнями громадян, керівництво суду також постійно проводить заходи (обговорення на нарадах з працівниками, проведення начальниками структурних підрозділів роз'яснювальної роботи з працівниками суду, навчання працівників суду, тощо) з покращенням якості в організації роботи зі зверненнями громадян, як окремих працівників, так і структурних підрозділів суду.
Таким чином, вивчивши та проаналізувавши роботу Відділу, робота з розгляду звернень громадян у суді ведеться на належному рівні, керівництво суду, працівники апарату суду та працівники Відділу відповідально ставляться до виконання вимог чинного законодавства щодо поліпшення організації роботи зі зверненнями громадян, приділяють значну увагу пошуку можливих шляхів вирішення питань, порушених у зверненні. У відповідях надається вичерпна інформація у межах повноважень голови суду, відділу та працівників апарату суду, задіяних при розгляді звернень. Головою суду здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам.