flag Судова влада України

Інформація для осіб з обмеженими фізичними можливостями

Інформуємо, що приміщення Одеського апеляційного адміністративного суду обладнане для його відвідування особами з обмеженими фізичними можливостями.

У випадку, якщо Вам необхідна стороння допомога для доступу до приміщення суду, просимо повідомити про це відповідального працівника за контактами, зазначеними нижче.


Особи, відповідальні за доступ маломобільних груп населення до приміщення

Одеського апеляційного адміністративного суду:

Коломійченко Михайло Ігорович,

Раулець Олена Вікторівна,

Тріфонова Юлія Юріївна,

Діордіца Геннадій Васильович. 

моб. тел. 063-735-58-88

роб. тел. 048 705-96-48

E-mail: inbox@apladm.od.court.gov.ua



До уваги осіб з обмеженими фізичними можливостями!

Одеським апеляційним адміністративним судом з метою доступності до правосуддя осіб з обмеженими фізичними можливостями, громадян похилого віку, інших маломобільних груп населення, постійно вживаються відповідні заходи.

Для забезпечення вільного доступу до приміщення суду зазначеній категорії громадян встановлено пандусНа прийнятній висоті розміщено кнопку виклику та знаки доступності для людей з вадами зору (таблички Брайля).

   

На першому поверсі розміщено інформацію, де можливо безперешкодно отримати дані про стан розгляду справи, прийняте рішення, дату судового слухання, номери телефонів суду тощо. 

 

Для зручності маломобільних груп населення розгляд справ проводиться в залах судових засідань, які розташовані на першому поверсі. У суді встановлено необхідне обладнання для проведення судових засідань в режимі відео-конференції, що значно полегшує   доступ  до правосуддя.

Будівля Одеського апеляційного адміністративного суду тимчасово знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Софіївська, 19. Разом з тим, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 липня 2016 року № 465 передбачено передачу іншої будівлі для розміщення Одеського апеляційного адміністративного суду, в якій після проведення капітального будівництва будуть створені більш сприятливі умови для зручності та комфортного перебування в приміщенні осіб з обмеженими фізичними можливостями.

На виконання Рішення Ради суддів України № 31 від 02.04.2015 року, головою суду видано наказ, яким створено групу відповідальних працівників для надання допомоги та сприяння особам, які мають інвалідність (особи з явними вадами опорно-рухового апарату, зору, слуху і мови, тощо): Коломійченко М.І., Раулець О.В., Тріфонова Ю.Ю., Діордіца Г.В. Зазначені особи допоможуть маломобільним групам населення пересуватись в приміщенні суду, надаватимуть допомогу в отриманні необхідної інформації.

Для цього особи з обмеженими фізичними можливостями можуть звернутись до охорони та канцелярії суду для виклику зазначених осіб.

Для Одеського апеляційного адміністративного суду створення сприятливих умов для реалізації прав та свобод осіб з обмеженими фізичними можливостями та можливості цих людей вести повноцінний спосіб життя - є пріоритетним напрямком організації роботи суду. 



Пам'ятка для працівників суду. Етика спілкування з людьми із обмеженими фізичними можливостями

В більшості випадків люди із обмеженими фізичними можливостями не так часто звертаються до суду з різних причин:   фізична неповносправність та ментальність,   правовий нігілізм,   зневіра у можливість вирішення проблеми через суд,  архітектурні та інформаційні бар’єри  тощо.

         Відповідно, працівники суду також мають або відсутній взагалі, або малий досвід у спілкуванні з такими людьми при наданні послуг, а подекуди і неготові до цього.  Також  в більшості випадків приміщення судів  знаходяться у непристосованих будівлях, де фактично досить складно забезпечити архітектурну доступність.

         З наведених  мотивів  деякі   поради  для  працівників  суду  щодо обслуговування осіб із обмеженими фізичними можливостями при наданні судових послуг.

         Етика спілкування з людьми  із обмеженими фізичними можливостями.

* Толерантність

* Рівноправ’я

* Розуміння

* Шанобливість

* Визнання

* Сприйнятливість

     Якщо в суд звертається особа, що має обмежені  фізичні можливості, то потрібно трактувати її  в першу чергу як  клієнта, який звернувся за послугою, але при цьому необхідно розуміти і володіти деякими особливостями у спілкуванні.

 

     Вади опорно-рухового апарату.

     В більшості  будівлі і приміщення суду є недоступними для осіб, які мають проблеми у пересуванні  і користуються допоміжними засобами, особливо для тих, які пересуваються в кріслі-візку. До багатьох приміщень людина в кріслі-візку навіть не може потрапити в двері суду при вході.

     В такому випадку необхідно:

  1. Забезпечити особі  з вадою опорно-рухового апарату можливість повідомити працівників суду про необхідність отримати послугу і допомогу. В такому випадку потрібно забезпечити можливість зконтактувати з адміністрацією. Важливо, щоб був при цьому двосторонній зв’язок: не кнопка дзвінка виклику персоналу, а переговорний пристрій з відеокамерою (домофон).  Домофон потрібно влаштувати при вході в будинок, але він мусить бути розташований в зоні досяжності людини, яка сидить в кріслі-візку. Цей пристрій необхідно позначити Міжнародним символом доступності.
  2. Після з’ясування причини звернення за посередництвом  домофону  до особи з вадою опорно-рухового апарату виходить уповноважений представник адміністрації чи канцелярії суду. При потребі потрапити в будинок  /приміщення  суду  з’ясуйте – як допомогти щоб проїхати в дверях, переїхати через поріг, піднятися по сходах тощо.  При потребі перенести людину у візку запитуйте,  за які частини візка можна брати, щоб піднімати. Не хапайтеся без попередження за крісло-візок.
  3. Не поводьтеся самовільно з  людиною у візку, не котіть її без дозволу. Під час спілкування ваші обличчя мають бути на одному рівні. Ви повинні або присісти, або сісти поруч на стільці.

     Якщо людина в кріслі-візку є разом із супроводжуючою її особою, при спілкуванні необхідно звертатися безпосередньо до особи, якої це стосується.  Якщо це стосується особи з вадою опорно-рухового апарату, то при спілкуванні  потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжуючою особою.

     Часом ( якщо не часто ) люди із обмеженими фізичними можливостями бояться звертатися, бо бояться, що їм відмовлять.

     Основні правила:

–    Зробити крок назустріч і спитати – чим можна допомогти.

–    Допомога має бути ненав’язливою  і не надмірною.

–    Вислухайте:  що і як робити. Люди на візку також мають різну фізичну справність, відповідно і допомоги можуть очікувати різної.

–    Спілкуючись з людиною, яка сидить у візку намагайтеся знайти можливість спілкуватися з нею на одному рівні, щоб людина у візку не задирала до співрозмовника голову. Бажано, знайти можливість сісти на стілець і, якщо йдеться про ознайомлення з документами, мати можливість сидіти поруч за столом.

–    Майте на увазі, що  у неповноправної людини можуть бути проблеми користуватися письмовим приладдям тощо.  Запитуйте, чи потрібно в цьому допомогти.

    

     Вади слуху і мови.

     Важливо, щоб в будинку і приміщеннях суду була повноцінна візуальна інформація.

     Люди з вадами слуху ззовні без ознак інвалідності. Однак, при цьому вони можуть мати різний рівень втрати слуху і по різному розвинене мовлення. Є люди, які не чують, але розмовляють. Спілкуючись будьте привітними, посміхайтеся. Таким чином людина матиме до Вас довіру.

–    При розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за Вашою спиною, бо в такому випадку Ваше обличчя буде затінене.

–    Необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку або олівець тощо.  Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз.

–    Не затемнюйте обличчя, особливо уста, і не закривайте його руками, волоссям тощо.

–    Щоб привернути увагу людини, яка не чує, торкніться її злегка за плече, або помахайте до неї рукою. Коли Вас помітили, тоді починайте спілкування. Кричати не варто.

–    Якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою.  Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача.

–    Підтримуйте зоровий контакт, демонструйте спокій та позитивні емоції.

–    Під час розмови з людиною, яка має порушення слуху потрібно дивитися саме на неї.

–    Пильнуйте, щоб джерела світла не було за Вами. Не затемнюйте свого обличчя.

–    Переписуйтеся, щоб уникнути труднощів при усному спілкування.

–    Говоріть ясно та чітко, не змінюйте теми розмови.

    

     З вадами зору.

     Спілкуючись із незрячими людьми називайте себе і, залежно від ситуації, присутніх.

–    Описуйте – де Ви знаходитесь і попереджуйте про перешкоди, які є на шляху.

–    У розмові з незрячою людиною завжди звертайтеся безпосередньо до неї. Необхідно представитися хто Ви, які маєте повноваження, після чого повинні запитати – чим допомогти.

–    При супроводі у приміщені  попереджуйте про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучуйте інформуючи про оточення.

–    Якщо припровадили незрячу людину до якогось кабінету службової особи, то інформуйте, куди Ви привели, називайте цю людину і інших присутніх. Якщо збираєтесь читати, попередьте про це.

–    Не замінюйте читання будь-якого документу його переказом, особливо,  якщо при цьому треба поставити підпис.

–    Якщо рухатись, то попередьте про це.

–    Не тягніть за собою. Поясніть чітко – куди потрібно  іти.